אומאמי - חווית מגורים לאוהבי בישול ואירוח

X

לפרטים נוספים על דירות במתחם אומאמי

פרויקט אומאמי משנה את חוקי האירוח

מסתבר שמסתובבים בינינו לא מעט אנשים, שתשוקת האירוח שלהם נסקה בשנים האחרונות לגבהים שאפילו הם לא שיערו שאפשר להגיע אליהם. אז מה קורה כשמערבבים יחדיו תרבות קולינרית עכשווית, עיצוב עם השראה מעולמות תוכן מגוונים ומוסיפים קורט אינסטגרם? כך נולד לייף סטייל חדש בהתאמה אישית.

אביב 2021. מנהלי מותג הג'ין הסקוטי Caorunn מחליטים להזמין מחקר בלתי שגרתי. הם רוצים לבדוק כמה אנשים ניסו בשנה שחלפה להכין בעצמם קוקטייל, בביתם. התוצאות היו מפתיעות: מסתבר ש-79% מהצעירים (34-18) ו-60% מבני ה-44-35 השיבו בחיוב לשאלה הזו.

אבל לא צריך להרחיק אל מותגים סקוטיים מעבר לים. מסתבר שגם בינינו מסתובבים לא מעט אנשים, שתשוקת האירוח שלהם נסקה בשנים האחרונות לגבהים שאפילו הם לא שיערו שאפשר להגיע אליהם. הלב הפועם של תשוקת האירוח מצוי כמובן בפרטים הקטנים – בעיקר באוכל, אבל לא רק. עוד נגיע לכך.

אנחנו אומרים "השנים האחרונות" ומתכוונים כמובן לשינוי הגדול שהתרחש בעת מגפת הקורונה, שהביאה לכך שהאילוץ להסתגר בביתנו-מבצרנו הפך לסגנון חיים – עם חיים משל עצמו.

אבל נראה שהמגפה היא רק תירוץ, כי מה שהניע את מהפכת האירוח הביתי – בין אם מדובר באורחים של ממש ובין אם בכם-עצמכם – היה שם עוד קודם לכן. כל מה שהיה צריך זה ניצוץ אחד קטן.

ומה שהיה שם קודם הוא מיזוג שובה לב של מספר מגמות שהתמזגו יחדיו ויצרו משהו חדש ומסעיר. הראשונה היא התרבות הקולינרית שהגיעה אלינו באדיבותן של תוכניות הבישול, שהפכו להיות מושקעות יותר ויותר וחשפו אותנו לטעמים חדשים, לשילובים חדשים ולידיעה המהממת שגם אנחנו יכולים להיות שפים ביתיים. לפתע, בישול / אפייה / הקפצה (אל תמחקו את המיותר) הפכו להיות נחלת הכלל. בקיצור, לא עוד מזון להרגעת הרעב אלא הפקה מושקעת ומלהיבה שתרצו לחלוק עם העולם.

 

העולם הוא במה – ואתם הכוכבים

"לחלוק עם העולם" הוא הרמז למגמה הנוספת: תרבות האינסטגרם, הטיקטוק או הפייסבוק, אם אתם מתעקשים להיצמד להרגלים ישנים. פתאום, העולם הוא במה ואתם הכוכבים. אתם, וגם היצירה הקולינרית שלכם. לא עוד תצלומי מנות ממסעדות נחשבות, אלא תצלומי המנות שלכם, במטבח הפרטי שלכם. מבשלים, מגישים, מצלמים – וגם עושים הדרן מושלם (הקינוח כמובן).

ואחרי שנתנו את הכבוד ליצירה הקולינרית שלכם, מגיע הכבוד גם לתפאורה שבה ניצבת היצירה: המטבח שלכם. בעת האחרונה, עיצוב המטבחים מיועד לא רק לצרכים פונקציונליים בסיסיים אלא טומן בחובו ערכים של אסתטיקה מוקפדת להפליא, לצד מגוון אפשרויות לבישול ואירוח. במילים אחרות, היום, יותר ויותר מטבחים נראים כאילו יצאו ממגזין עיצוב, או מתוכניות בישול מושקעות.

דייט במרפסת הקומה ה-18

ואם גם אתם מרגישים בזמן האחרון שיותר כיף לכם בבית, אתם בהחלט לא לבד. כי כיום, רבים מאיתנו עושים מתוך ביתנו דברים שהיו שמורים בעבר רק אל ה"חוץ". דייטים למשל. בין אם מדובר בדייט ראשון ובין אם בדייט עם בן או בת הזוג שלכם מזה כעשר או עשרים שנה – מה יותר מפנק מיין טוב וסעודת מלכים במרומי המרפסת שלכם, שם למעלה בקומה ה-18?

וכאשר כל הפסיליטיז מצויים ממש בבית, אין שום צורך אמיתי לבלות בחוץ. למעשה, אפילו הטייק-אוויי שינה את פניו. לא עוד "כיבוי שריפות" לרעבים שנתקעו ברגע האחרון בלי מצרכים, אלא פינוק של ממש, שגם נראה טוב, מריח טוב וכן – מצטלם טוב.

וישנה מגמה נוספת, שמזדחלת לה לאט – אבל בטוח. נכנה אותה "הליקוט". אתם לא עוד עושים את כל קניות האוכל שלכם במקום אחד. הסופר השכונתי למשל. מה אתם כן עושים? נוסעים למעדנייה ההיא בצפון העיר רק בגלל הקרפצ'יו שלה, ומדרימים לחנות היינות בצד השני של העיר, רק כדי לקבל את המותג הייחודי ההוא, שפעם טעמתם בטוסקנה. וכך, אתם מלקטים באהבה מפה ומשם, ויוצרים לעצמכם תרבות פנאי בהתאמה הכי אישית שיש. זה לא רק נוח וכיפי, זה גם מלא בשיק.

אומאמי: מה קורה כשמפגישים שפית ואדריכלית?

סגנון החיים המדויק הזה, שכל-כולו התאמה אישית והעלאת רף תרבות הפנאי, ניצב בחזון של מי שהגו את פרויקט אומאמי בקריית אונו. 

כידוע, אומאמי הוא למעשה "הטעם החמישי". כולנו מכירים את המתוק, החמוץ, המר והמלוח – אבל האומאמי הוא המרתק ביותר. הוא הטעם החמקמק הזה שקשה להגדיר, שבעצם מחדד ומשפר את כל שאר הטעמים בייחודיות שלו. בדיוק כמו הטעם החמישי, פרויקט אומאמי הינו פרויקט ייחודי המציע חוויית מגורים המיועדת לאנשים שהאירוח והבישול הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלהם.

התפיסה הזו שזורה בכל הפרויקט – החל בתכנון המרחבים המשותפים, דרך הדירות עצמן ועד למטבחים המאובזרים היטב.

כל המגמות שמנינו קודם לכן מקבלות בפרויקט אומאמי את הבמה הראויה להן. זה מתחיל במקרר היין הפרטי של כל דירה, ממשיך בפארק פרטי המשתרע על פני 20 דונמים ובו עצי פרי וגינות תבלין (לא רק ליופי – אלא באמת אם שכחתם להצטייד מראש בנענע טרייה לקראת בישול הערב שלכם), ומסתיים בעיצוב המטבח, שתוכנן בכוחות משולבים של אדריכלית ושפית. כל אחת מהן הביאה עמה את חזון האירוח והלייף סטייל שלה, ויחדיו הן יצרו מרחב בלתי שגרתי.

ואם כבר מדברים על המטבחים – על מנת לענות על צרכי הבישול והאירוח, עוצבו המטבחים בפרויקט בהשראת מטבחים תעשייתיים הכוללים משטחי עבודה נרחבים ומרובים, אריחים קלים לניקוי, חללי אחסון גדולים, אזורי תלייה ושפע פתרונות נוספים המאפשרים לשלוף ולהסתיר את כלי הבישול בפשטות ובאלגנטיות ולבשל בסטייל.

אומאמי הוא הפרויקט הראשון והיחיד מסוגו בארץ שמכיר ומבין לעומק את המגמה שממשיכה לצבור תאוצה: הבית הוא המרכז, הוא הלב, ולכן עליו לאפשר לנו לקיים את אורח החיים המתאים לנו בדיוק כפי שאנחנו רוצים.

כל מה שנותר לכם הוא לחוות, להתמסר, להתענג.

ורק אל תשכחו לשתף.

דילוג לתוכן